Czym kierujemy się w uczeniu Dorosłych?
- uczymy w języku obcym
- respektujemy tempo w jakim uczą się dorośli, ich zainteresowania, osobowość
- uczymy w grupie, ale Słuchacza i jego potrzeby traktujemy indywidualnie
- rozwijamy umiejętności służące zdobywaniu wiedzy i samodzielnemu uczeniu się
- kładziemy nacisk na przełamanie bariery językowej i efektywną komunikację w języku obcym
- wspomagamy proces nauczania przy użyciu technik multimedialnych: komputera, DVD, tablicy interaktywnej·
- pomagamy naszym Słuchaczom poznać nie tylko pisownię i gramatykę języka obcego, pokazujemy też jak stosować ten język w wielu sytuacjach życia codziennego
- zapewniamy różnorodne formy pracy na zajęciach: praca z całą grupą, indywidualna, w parach, w podgrupach itp.
- wprowadzamy zadania komunikacyjne, które charakteryzują się dużą różnorodnością, od prowadzenia rozmów i udzielania informacji do rozwiązywania problemów i dyskusji
- systematycznie rozwijamy sprawność pisania, rozumienia ze słuchu oraz czytania
- uczymy w małych grupach do 12 osób, co umożliwia lektorowi indywidualne podejście do potrzeb każdego Słuchacza
- zajęcia prowadzą lektorzy polscy i native speakers (dotyczy poziomów B1, B2, C1, C2*)
Jakie sa nasze założenia?
- głównym celem kursów na niższych poziomach zaawansowania (początkujący, elementarny, niżej średnio zaawansowany A1, A2*) jest osiągnięcie przez słuchaczy szybkich postępów w nauce tak, aby rozumieli wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym oraz przełamali barierę „strachu przed mówieniem”
- celem kursów na wyższych poziomach jest osiągnięcie poziomu samodzielności (B1, B2*), a nawet biegłości językowej (C1, C2*).
- przygotowujemy do egzaminów międzynarodowych Key, Preliminary, First, Advanced, Proficiency
Jakimi metodami posługujemy się, aby wypełnić te założenia?
- Metoda komunikatywna, zgodnie z którą wszystkie sytuacje mające miejsce na zajęciach są pretekstem do komunikowania się. Komunikacja ma miejsce w sytuacji, w której występuje: luka informacyjna, możliwość wyboru treści i form językowych, a także reakcja rozmówcy. Kładziemy duży nacisk na grupy leksykalne, które ułatwiają naturalną komunikację, np. czasowniki frazowe, kolokacje itp.
- Metoda audiowizualna, która polega na wykorzystaniu obrazu, dźwięku, rymu i rytmu. Kojarzenie brzmienia angielskich słów czy dłuższych wypowiedzi z ilustracjami, rymem lub rytmem pozwala słuchaczom wypracować własny schemat pamięciowy - czyli własne sposoby kojarzenia.
- Metoda audiolingwalna zakłada, że nauczanie powinno się odbywać poprzez wielokrotne powtarzanie zwrotów w obcym języku, aż do zautomatyzowania reakcji ucznia. Uczeń reaguje na kontekst w wyniku powtarzanych ćwiczeń (drilling), pokonując przyzwyczajenia przenoszone początkowo z języka ojczystego.
- Metoda projektów, która polega na wykonaniu przez uczniów projektu, czyli „większego zadania”. Uczniowie zadanie realizują w parach lub grupach, pod nadzorem nauczyciela. Proces planowania, przygotowanie i prezentacja projektu umożliwia ćwiczenie wszystkich sprawności językowych w sposób naturalny. Projekty powinny odpowiadać zainteresowaniom uczniów, zwiększać motywację do nauki, pobudzać ich kreatywność oraz rozwijać samodzielność.
- TPR (Total Physical Response) czyli metoda reagowania całym ciałem. Stosowanie tej metody ułatwia zapamiętywanie słów i zwrotów przy pomocy kojarzenia ich z ruchem i muzyką. Możemy ją wykorzystywać w różny sposób, np. słuchacze wykonują polecenia lektora w czasie gry, odgrywają treści piosenki, rymowanki lub znaczenia czasowników
Jak organizujemy zajęcia?
Intensywność: 2 razy w tygodniu po 90 minut
Długość: 126 godzin lekcyjnych rocznie
Dni zajęć: od poniedziałku do piatku
Godziny zajęć: pomiędzy godziną 17.00 - 21.00
A co jeszcze mamy dla Dorosłych?
- bezpłatne konwersacje z rodzimym użytkownikiem języka (tzw. native speaker)
- bibliotekę wyposażoną w książki i filmy obcojęzyczne
- pisemny raport po każdym semestrze, w którym uwzględniamy mocne strony jak również obszary wymagające doskonalenia
- certyfikat na zakończenie roku
- świadectwo Ministerstwa Edukacji Narodowej (na życzenie)
*poziomy wg. Rady Europy (CEFR Common European Framework of Reference – Europejski System Opisu Kształcenia Językowego)